Oh, what a day!

Dygnet börjar med att jag somnar, strax efter 02.00 någon gång. Sedan ringer väckarklockan vid 04:30, och jag får släpa mig upp. Efter ett par månaders väntan är det äntligen dags: The Tales of Beedle the Bard ska släppas! Tor o Cissi hade förbokat den åt mig i födelsedagspresent, men självklart skulle vi gå på det tidiga morgonsläppet^^
Jag anlände vid 06:15, utanför SF-bokhandeln, och där hade folk redan samlats... såklart. Varav 90% bestod av folk jag känner sen innan, eftersom vi alla är medlemmar på Fefo.se :)

Såhär vackert var det!

När Tor anlände, anordnade jag välkomsthälsningen: "Hej Tor!" av samtliga deltagande, vilket chockade denne lite smått. Strax efter det dök två gubbar från GP upp för att skriva ett litet reportage. Det är ett av de sämsta jag läst, och innehåller nog fler fel än rätt. De verkar plockat bort det från hemsidan, men jag kan scanna artikeln som fanns i tidningen imorse.

Det är bilden ur artikeln. Kan ni hitta mig? X)

Nu är jag iallafall en stolt ägare av denna lilla bok:




Efter att ha kommit hem, däckade jag ett par timmar, innan jag begav mig igen. Den här gången till Kungsbacka, för att träffa Helena ^^ Vi såg på Spongebob Squarepants, filmen. Helt underbar!



Sen bar det av in till stan, för mig, där jag hämtade ut biljetter till bion som jag o Marielle skulle på. Därefter skaffade jag lite mat, innan jag tog mig till "Bergakungen", biografen.
 Vi såg Sex Drive, och jag älskade den, precis som väntat ^^ Seth Green är med i den. Det säger en del, om man känner mig :P



Efteråt slog vi runt på stan en sväng, innan vi begav oss hem. Som avslut på en fantastisk dag, får min ståltråd för sig att spöka. Ståltråden i fråga är en tunn liten sak som sitter på insidan av tänderna i underkäken... För att hålla dem kvar på plats, efter man plockat ut rälsen/tandställningen, vilket jag gjort. Denna ståltråd fick för sig att lossna i ena änden, och det är inte så bekvämt att ha en lös ståltråd i munnen. Så jag slet helt enkelt av den.


Reaktioner
Postat av: vera

oh yes what a day!! jag ser dig där i bakgrunden :D

2008-12-06 @ 20:30:43
URL: http://veraiparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0