Ananasassar?

Igår var det tid för McDonalds, och jag hade turen att jobba med några av dem jag tycker bäst om ^^ Finns världens goaste, trevligaste kille som är helt underbar att jobba med. Han blir bara mer motiverad, och klämkäck, när det blir rush. Honom står man gärna med i köket :)
Han startade ett par udda konversationer, och vi diskuterade en stund vad ananas heter i plural. Det låter fruktansvärt fånigt och tråkigt, kan jag tänka mig, men det var för skojs skull... och dessutom ett klurigt ämne ;) Var ju tvungen att söka på det i samma stund som jag kom hem. Undrar ni över svaret får ni göra en egen Google-sökning, jag är för trött för att kopiera in det  XD
Dessutom får han alltid för sig att jag redan haft utställning, och varje gång svarar jag att den är först i januari. Men vi hann diskutera tavlor, rimliga priser, medeltidsveckor, m.m.

Jag har på något mystiskt vis blivit dum i huvudet, tycks det, när det gäller köket. Jag har gjort en så sjukt stor tabbe, två gånger om under två dagar i rad. Vad, undrar ni? Jo, jag glömde "hälarna"(botten på brödet) på fulla brickor Arizona Grande-burgare. Jag packade ihop dem, och la dem till servering... utan hälar!! Första gången hann jag plocka in dem igen, och lägga dit hälarna. Men andra gången upptäckte jag det inte förrän jag skulle skjutsa in nya bröd i rosten, och upptäckte att där låg ett par svartbrända. Då var burgarna redan serverade. Lyckligtvis var det ingen hemsk rush, så det var ingen större fara :P
Det var inte i bättre i förrgår, när jag lyckades med det första gången. Strax därefter gjorde jag en specialburgare, en QP utan lök. Den satte jag vid värmeskåpet, för att packas, så att jag kunde fortsätta lägga fler burgare.. men där ville den inte sitta. Den drasade i golvet, kartong och allt. Jag ville bara dö, vilket jag talade om för min arbetskamrat, men turligt nog var det ingen annan som märkte det innan jag hann fixa en ny :P

Jag slutade nio, och skulle upp tidigt nästa dag, och skulle därför få skjuts hem. Men far min jobbade sent, så hans arbetskamrat erbjöd sig att sticka istället. Så jag fick skjuts hem i en bullrande Landrover O_o Mycket spännande XP

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0