Matsal

Jag har städat en restaurang i tre timmar.. Jo, för matsalsjobb är spännande :P

Tömma sopsäckarna, torka av borden, sopa golvet, samla in brickor, fylla på tillbehörsbordet. Om igen. Sedan igen. Och igen. Ett par gånger till, hur länge du nu jobbar... Och så städa/kontrollera toaletterna varje halvtimme och skriva på detta ;P
Så får man räkna med lite spill, och då får man hämta fram moppen och skurhinken.
Sen springa och hämta något åt en kund.
Finns det tid över är det bara att pressa lite sopor, eller diska brickor.

Så plötsligt blir det tomt på folk O_o Allt är rent, knappt någon som äter... inget att göra...
Då är det plötsligt roligt att få komma tillbaka till köket ^_^

Idag fick jag dessutom gå tidigare! Arbetsledaren sände hem hur många som helst, för det kom inget folk XP



Jag MÅSTE skissa tavlor ikväll! Måste ge mig själv ett ultimatum... Skissar jag inte ikväll får jag inte... eh... gå ut och småfira imorn! Ja! Eller, är det straff nog? Jooo, får ju inte träffa Marielle o Jennifer då, får man inte missa! >.<

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0