Arnflickorna intar staden

Arnflickorna är alltså jag och Marielle. Vi fick det namnet när vi åkte tåg upp till Medeltidens Värld, i Götene. Det var en konduktör med väldigt dålig humor som noterade våran medeltida klädsel.
"Har man sett, Barna Hedenhös!"
Eh... Bara några tusen år fel där.
"Men titta, där har vi ju Arnflickorna"
Det sistnämnda föredrog jag faktiskt :P

Så igår bosatte jag mig hos Marielle för en stund, och vi komponerade ihop ett litet Grattis-vykort till Jauvet som fyller 12.

Därefter satte vi oss på Café Villekulla och mysade lite, jag köpte en mycket försenad lunch.

Sen drog vi till DUKA, för jag ville se om jag kunde hitta fler témuggar av samma sort som min. Men den håller på att utgå, så det fanns inga kvar i den första butiken. I den andra fanns de inte i lila, men jag köpte två svarta och en turkos. Nu är jag rustad för tékvällar! ^^

Efter det rörde vi oss mot bion. På vägen mötte vi Christel och Jerri :)
Vi köpte biljetter till den andra Arn-filmen. Jag tycker den var bra... en aning udda att se den när man träffat Arn-skådisen IRL. Måste visserligen vara ändå mer udda för de som känner honom ordentligt... så måste det ju vara för alla skådisar O_o

När bion var slut drog vi upp till Marielle igen, där hon kunde packa inför JOTA-helgen. Sen svängde vi ner mot Avenyn för att gå på Rockbaren med Jennifer. Men självklart var det 20-årsgräns, och jag orkade inte tjafsa. Så vi hamnade på Gotebar, där de hade hårdrockskväll med liveband ^^

Efter krogen hamnade vi på McDonald's. Det var en hemskt full, söt snubbe som damp ner bredvid oss och började snacka. Många udda konversationer. Han var IT-konsult X)


Så var sagan om Arnflickorna slut. För den här gången ^^

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0