För kort för blod?

Idag skulle jag och Jennifer göra en god gärning; ge blod! Okej, jag skulle gå dit för att ta prover så att jag kan lämna blod i framtiden... Trodde jag ja.
"Du är för kort!" löd domen, efter ett jävla massa pappersifyllande.
Ursäkta? Kan inte detta omnämnas under kriterier för blodlämnande Korta människor göra sig ej besvär.
Dessutom skulle det inte vara någon fara, eftersom längden i förhållande till min vikt ger en absolut tillräcklig blodmängd.

En annan orsak var att sköterskan bara kunde hitta en bra ven... påstod hon. Jag har ju lämnat blodprover flera gånger, jag kan väl för tusen inte bara ha en bra ven?!

Jag var välkommen tillbaka om ett/några år då fler blodkärl ploppat upp.

Vadå för kort för att lämna blod?!! De kan väl bara ta en deciliter mindre än vanligt?! De har ju brist på blod, jag är villig att ge, och kommer inte dö på kuppen >.<



Det är heldag med Jennifer! ^_^ Shopping, restaurangbesök, fika, té, och annat mys.



Trixarna har gissat på bilden. Bra att den skapade lite diskussion ^^



Jag ska måla mig själv som djur också... Förslag på vad jag passar som?

Reaktioner
Postat av: Vicki

WHAT?! Det där måste ju vara ett skämt, eller var människan inte sugen på att ta blod denna dag? ibland blir man bara så jäklans trött.



Ett kreativt och begåvat troll. :D Synd bara att troll inte finns, men du är väldigt kreativ och begåvad så det är bara att försöka komma på ett djur som matchar.

Har hört talas om att Sjölejon är sjukt smarta och klarar bildtester snabbare än människor... fast du kanske är en delfin. Det skulle passa! Begåvade, kreativa, sprider glädje (jag blir alltid glad när du är i närheten!) och hjälper gärna till.

2008-10-21 @ 21:14:03
URL: http://vickipalmgren.blogspot.com
Postat av: Kotte

Aw, vad glad jag blir ^_^

Troll kan ju få räknas som djur ändå ;) Har kallats för troll sen jag var liten... särskilt trollprinsessa.

2008-10-21 @ 21:48:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0