"Sen vi kom hit till Nefertiti har du flörtat vilt"

Torsdagen den 9/11 hade det fantastiska bandet Räfven releasefest i Göteborg. Det ville jag självklart inte missa, och köpte därför raskt en biljett... vilket följdes av ett par nervösa dagar då jag försökte ta reda på om jag faktiskt skulle bli insläppt eller ej, då det råder 20-årsgräns på Nefertiti där spelningen skulle vara. Men min oro visade sig obefogad, då de inte ens leggade mig i dörrn :P

En felläsning, eller felskrivning, resulterade i att jag o Melli var allra först på plats... Jo, för vi trodde att det var insläpp klockan åtta, men icke. Jag lämnade Tors födelsedagsfirande tidigt för att komma till Nefertiti 20:20. Trodde jag var tjugo minuter sen, så visar det sig vara 40 minuter för tidigt... Yay -.- Men vi är duktiga på att slå ihjäl tiden, och hålla oss muntra ^^
Glada blev vi också när tre av våra vänner i Trix smög ut, och passade på att hälsa på oss när de passerade. Blev hemskt glad över att höra att de satt upp mig på nån gästlista, men det var ju lite sent då jag betalat min biljett sen länge :P Men fint tänkt var det iallafall :)

Så äntligen fick vi komma in i lokalen, första gången för oss båda. Vi lockade även dit Daniel, vår kamrat som bor/jobbar i Norge, som aldrig hört eller sett Räfven spela ^^

Det var en fantastiskt trevlig afton! Räfven var grymma, som alltid, trots att de saknade en medlem... hoppas han är med nästa gång iallafall :P Käre Domarn är en viktig del :) Jag passade även på att inhandla Räfvens första CD, som jag dittills saknat. Och som nu vägrar laddas över till min mobil, av outgrundlig anledning O_o

Lycklig blev jag också då jag efter ett par om och men fick fara med Trixisarnas bil till Västerås nästa dag. Där skulle Räfven spela igen, och jag hade ju lovat Matilda att komma ^^ Så sparade jag fantastiska 300 :- på bussbiljetten, så jag är myyycket tacksam över bilfärden :)

Reaktioner
Postat av: Steff

Måste också höra Räfven-låtar, jag diggar ju Balkanmusik!!! Förresten, här är länken till Flight of the Conchords när de sjunger om Lord of the rings. Det finns en musikvideo också, men man hör texten bättre på det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=YMU-6FMqNcc&feature=related

2009-04-22 @ 16:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0