Fortsättningen

Så, för att återvända till helgen:

Torsdagen
såg ut som så, att jag jobbade på xpress-lunch på Chalmers. Kvällen ägnade jag åt att packa, samt att vara kreativ. Jag gjorde färdigt den här bilden:

Den föreställer de fin-fina systrarna Sevelin, de yngsta två iallafall, Amanda och Matilda ^^ Mina nyfunna, underbara vänner från Stockholm/Solna. Matilda är min första och främsta ursäkt för att åka till Västerås igen den 10:e april, då Räfven ska spela i Trixarnas lokal. Det känns bara en smula fånigt, då Räfven har sin releasefest i Gbg den 9:e och Trix ska också gästa dem... Så jag ser dem först en dag i Gbg, sedan korsar jag landet för att se dem igen. Matilda har tjatat länge, så jag åker främst för att hålla henne sällskap. Det är hon och jag, som pakt X)

Jag satt långt in på natten, och arbetade på den tårta som Trix-Pelle skulle få eftersom han precis fyllt 23. För att underhålla mig lyssnade jag på Karlvagnen, där de snackade om nostalgi. De råkade glida in lite på lajv, och jag ville genast ringa in! Vilket jag gjorde, ett par gånger, innan jag faktiskt kom fram. Och blev utvald! ^^
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1656830&BroadcastDate=&IsBlock=
Enda problemet var att jag va rätt nervös, och så var det så svårt att hitta rätt ord när jag kände tidspress. Jag hade så många tankar att jag inte kunde formulera dem rätt eller snabbt. Men det blev rätt bra ändå :)

Åter till tårtan, här är några bilder från arbetets gång:
Total-vit. Täckt med Sugar paste ^^
Mönster på G
Gycklaren tar form ^^

Tadaaa! Okej, detta är vad tårtan består av: färdigköpt tårtbotten. Mellan lagren har jag vispad grädde blandat med Nutella. Sen är hela tårtan täckt med ett tunt lager kakao-smörkräm. Och så självklart insvept med Sugar Paste, som jag sedan målat med ätbar färg. Gycklaren är också utskuren ur Sugar Paste, sedan målad med en blandning av svart pulverfärg samt flytande svart. Ätbar såklart ;)  Så är han kantad med smält, vit choklad som jag lagt dit med tandpetare ^^
Nu tycker ni kanske att jag borde börjat packa inför resan följande dag? Men icke, jag satte mig och gjorde den här bilden lite snabbt och lätt:

Det är ingen mindre än födelsedagsbarnet själv, Herr Pelle ^^


Det var torsdagen det. Fredagen får bli i ett eget inlägg det också :P  Trevlig läsning!

Reaktioner
Postat av: Steff

Hohoo.. Det här blir nästan som en tårt-blogg! :) Kan räkna till tre nu, har jag missat någon? Fostermask i all ära, men den här var nog snäppet snyggare ändå - otroligt fin!

2009-04-07 @ 22:30:49
Postat av: Squirrel

Du är grym på både tårtor och bilder! XD

2009-05-24 @ 21:04:27
URL: http://adaraseyes.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0