Jag vill ha fredag idag

Men det är faktiskt lördag idag...* och jag ska "fira" Earth Hour ^^ Det är nån studentpub som har det som tema, så de släcker alla lampor utom en UV-lampa, och hänger upp en massa självlysande grejer eller nåt :P  Så kan man köpa ekologisk dricka o sånt trevligt ^^

(*Nja, nu är det söndag, men när jag började skriva var det lördag ^^)

Fredagen jag tänkt skriva om är ju självfallet den förra, 20:e mars, då jag och mina vapendragare for till Västerås. Tiiidigt släpade jag mig upp, efter ynka två timmars sömn. Jag hade inte ens börjat packa, men jag hade en lista på vad som skulle med och det mesta var framplockat.. Själva packandet tar ju faktiskt inte så lång tid ^_^  Men som vanligt är mina föräldrar änglar, och min far gav mig skjuts ner till stationen. Där träffade jag Miranda, som också skulle åka för att se varietén. Marielle dök strax upp, och så slutligen kom också Jennifer till bussen. Sex timmar bussfärd, med ett kort byte i Örebro. Så ser resan till Västerås ut, det är den resan vi brukar välja när vi åker upp ^^ Det var dock första gången som jag reste med en tårta O_o Den låg i ett speciellt tårtskydd med hårt lock, så den kunde inte mosas. Så var den instoppad i en kylväska, med ett par kylklampar. Kruxet var att den bara fick plats på höjden i väskan, så den var alltid tvingad att ligga ner. Och den gick inte att bära i handtagen, vilket gjorde det hela ännu krångligare :P

När vi så äntligen kommit fram drog vi på oss pick och pack och började vår vandring mot Glödgargränd. Det var mest en lång plåga, ansåg jag, eftersom jag gick och bar på tårtan. Den var svår att hålla i som det var, och att jag hade en tung ryggsäck och en mindre väska hjälpte inte heller :P
Vår plan var att dumpa våra grejer på någon lämplig plats i lokalen, sedan dra och hålla oss ur vägen så att killarna kunde förbereda sig inför föreställningen ifred ^^ Det är det största problemet med att åka upp: man känner sig ivägen. "Normala" besökare kommer ju bara dit för själva föreställningen, sedan kanske de stannar en stund efteråt. Men vi bor ju liksom hos de under våra besök XD
Hursomhaver: Vi kom till lokalen, hälsade på alla, och jag smög in i köket för att lämna tårtan där i ett hörn. I köket stod Fabian och diskade, och jag lät honom smygkika på tårtan:
"Näh, du skojar! Shit! Den där måste vi fota minst sjutton gånger innan vi kan äta av den!" blev hans reaktion ^_^

Så när vi baxat upp vår packning på Trixarnas loft så begav vi oss mot centrum. Där gjorde vi nödvändig inhandling av allehanda ting såsom alkohol, böcker, presenter till Pelle, för att sedan möta Matilda för att äta något ^^ Vi drog till pizzerian Amore, precis som sist. Magnus mötte upp med oss där, så kunde vi dra bort till lokalen igen.

Klockan sju var det showtime, och jag fick äääntligen se den fantastiska Kvällsvarietén som jag saknat så länge. Den tänker jag inte tala mer om, eftersom jag redan gått igenom den i tidigare inlägg X)
När den var slut blev det efter-mingel, och först när den dött ut något så hämtade jag fram tårtan ^^ Den blev totalt massakrerad av de glupska Trixarna :P

Ett bitterljuvt slut för mitt "mästerverk"

Strax innan den försvann totalt. Det kom någon och halshögg gycklaren :P

Pelle fick också sina presenter ^^ Jag hjälpte Miranda tidigare på da'n att välja saker åt honom. Hennes present bestod slutligen av: En påse kärleksté, en påse whiskeytryfflar, samt en påse polkagrisskruvar. Alltsammans lades i en presentpåse från Akademibokhandeln. Presentpåsen var vit, med silverglittrande mönster, med en vacker vit klänning som motiv på ena sidan. Ett rosa kort medföljde, där det stod: "Till en liten prinsessa" ^^
Marielle tog fasta på det som Pelle sagt att han önskade sig. Därför fick han ett kort, med motivet två isbjörnar som kramades, en leksaksbil samt en låda med choklad. Jo, för kramar, choklad och en ny bil stod ju på önskelistan :)
Jennifer gav honom en svart påse, med texten: "Innehåller inspiration" tryckt på, från Akademibokhandeln den också. Inuti låg en Varm&Kall(äppelvin) samt en rosa läppglans med fluff på i ena ändan. Pelle använde den genast, och provade den också genom att pussa på sin bror Johan.. detta var inte så uppskattat, då sliskigt läppglans tydligen inte går hem hos Johan XP

Så gjordes ett trevligt besök på Pitchers, en pub i Västerås centrum. Där fanns en ung man som kallade sig slampa, som gärna ville ligga med mig.. men jag avböjde vänligt.

Det var en fiiin dag. Lördagen följer. God natt.

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0