Kungahälla

Förlåt, förlåt, mitt namn är plåt, det finns inget att göra åt... Jag har inte kunnat/velat/hunnit lägga någon tid på min fina blogg, och kan det egentligen inte nu heller. Men så får det bli ändå! ^^




Kungahälla Medeltidsdagar ägde rum i juli, som vanligt, och självklart var jag/vi där. Det var årets kickoff inför medeltidsveckan. Då man provar nya kläder, men även gamla, köper på sig saker man behöver och bara njuter av stämningen. Vi hade turen att få sova över i Kungälv, i Jennifers kompis Michaelas lägenhet (phew, säg det fem gånger snabbt.)
Så det var en fantastiskt mysig helg! Om man bortser från att jag råkade på sjukdom, och mådde kasst en del :/ Vädret var heller inte det bästa, men sånt kan man leva med ^^

Här kommer bilder som visar den fina sidan iallafall :)


Något av det första som hände, när jag o Marielle landat i Kungälv, var att vi stötte på fina bekanta. En av dessa var Fiffel, som genast bad mig att måla en sköld till tornerspelen. Alla riddare skulle ha en egen som man förde poäng med, men gycklarna skulle också ha en ^^ På hans begäran fick skölden prydas med ett J, för Jycklare. "De kan ju inte stava" ansåg han.


Vad är väl en medeltidsmarknad utan en Jauvet-föreställning? Vi satt i alla fall bänkade, och Jennifer fick ett litet flickebarn i knäet.


Årets saga hette
Sagan om den andra ringen. Sjukt kul, som vanligt. Något av det finaste var Suron(ja, han heter så här), som inte var riktigt bekväm med sin utstyrsel


Ett skämt som inte alltid gick hem, men som jag älskade! Trollum, i en mer futuristisk, soon-to-be-digitalized-version, som fick bytas ut till en traditionell.


Så var det "Ladies Knight", bara för tjejer! Nog så underhållande, även om man inte råkar intressera sig så mycket för karlar :P Här har vi två "kyska" munkar från Dalarna.


Jag har så vackra vänner! :)


Ännu fler vackra vänner!


Vänner... Att sitta på första raden har sina... för/nackdelar? Fram/baksidor?


I väntan på årets eldshow. Blommorna hade fallit ner från ovan, från ett murkrön. Det visade sig sedan vara min lillebrors verk ^^


Så började det... Första gången för sommaren :)






Kan stolt(?) säga att jag såg sommarens fem föreställningar, och de var alla fantastiska! Lärde dessutom känna en massa nytt folk på kuppen, särskilt Cicilia är en ny fin bekantskap som i år dansade ihop med Trixarna ^^

Lite sparsamt med bilder efter detta, jag var alldeles för upptagen med att ha det trevligt. Två fantastiskt fina kvällar, med underbart folk... Jag älskar er allihop, särskilt mina vapendragare.

Reaktioner
Postat av: Milda

det är nog lite otroligt att jag inte såg jauvets saga eller trix eld show i år..jag tror att vissa kan se det som en misslyckad medeltidsvecka medans andra ser det som en ganska lyckad vecka..jag va för full helt enkelt =P

2009-11-24 @ 23:08:27
URL: http://mildaviolin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0