Ångest och lycka

Pendlar mellan lycka över tanken att äntligen komma iväg på min resa, men ångest över att lämna allt som är bekant och älskat för att ge mig ut på okända hav. Jag hoppas verkligen att jag finner mig till rätta där nere. Sålänge resan går bra tror jag inte att det kommer kännas så jobbigt. Ska tillbringa 25 timmar på flyg. Yay. När jag väl är framme kommer det bli folkmusikfestival, det borde nog få mig på glada tankar ^^



Den här krabaten tar det hemskt mycket emot att lämna hemma. Hans namn är Mr Huggles, och han är min äldsta vän. Han har följt med mig nästan överallt, på längre resor, men den här gången kommer han inte med. Jag är så rädd att han ska komma bort på vägen, när jag far runt över Nya Zeeland, och det skulle smärta mig mer än att lämna honom kvar i Sverige. Så han får vara med sin familj den här gången, och förstår förhoppningsvis varför jag valt att inte ta med honom. Självklart tar jag inte med någon annan heller, det vore inte rättvist. Däremot tänkte jag skaffa en ny följeslagare att ha just på min resa där nere, bättre ha en lokal figur som kan området.
Älskade Mr Huggles, jag lovar att du får följa med till Nya Zeeland om jag åker dit igen någon dag - när resan är lite mer planerad. Ska sända några vykort till dig <3



FÖR ER SOM VILL LÄSA MIN BLOGG UNDER RESAN, SÖK ER TILL FÖLJANDE ADRESS: HTTP://WWW.KOTTEKORT.BLOGG.SE/NZ

(kanske publicerar samma inlägg här också, inte bestämt ännu, men sök er dit iaf ;) )

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0