Stockholm x 2

Jag kan inte riktigt förstå hur jag orkar sitta här och skriva när jag har så mycket annat som också ska skrivas... Meeeen, vill få ur mig dessa rader i alla fall ^^

De senaste dagarna har varit helt fantastiskt trevliga! Senaste föreläsningen var i torsdags, och efter den följer nu en veckas hemmaplugg. Jag finurlar på hemtentan, läser kurslitteratur, för anteckningar kors och tvärs, och försöker ha annat på G i livet parallellt. Så för att hålla mig motiverad och glad, nyinflyttad och osäker som man är, tog jag mig en "shoppingdag" i Stockholm. Ja, jag har svårt att kalla det shopping, det ger en bild av en klädintresserad person som glatt sätter sprätt på pengarna i alla trendiga butiker.
Men inte jag inte! Jag besökte den alltid lika mysiga butiken Zapata för att köpa fler säckiga byxor, plus eventuella andra plagg. Trots ivrigt letande kunde jag inte hitta något annat än byxorna, men å andra sidan tre stycken sådana :)

Inne på Science Ficiton-bokhandeln stötte jag på Edgar Allan Poes samlade verk.
"Herregud, den måste ju kosta flera hundra!" tänkte jag, och vände bävande på boken för att se på prislappen.
För endast 163:- blev den min!

Därefter följde en fika med den fantastiske Putte, från f.d. Gycklargruppen Jauvet. Han och Nikis nya grupp Bastardus Sans har beställt två stycken "backdrops" av mig, alltså två stora tyger med bakgrundsmotiv de kan ha som scener till sina bibelhistorier. Ska bli superkul att göra! Men också klurigt, man får se hur det går...

Resten av tiden spenderade jag åt att ränna in och ut ur alla tänkbara butiker (nu börjar det likna shopping!) i jakt på t-shirts o andra toppar... eller en kjol, rentav... vad som helst! Men kunde inte hitta något alls... Var det något som passade var det inte tillräckligt bra för det skyhöga priset.
Jag gav helt enkelt upp klädletandet, och investerade istället i en lagom billig, och lagom stor kaffekokare ^^ Så nu kan jag avnjuta riktigt bryggkaffe, istället för det bristfälliga Eldorado-snabbkaffet.



Så, efter lördagens strapatser i Sthlm fortsatte jag med det eviga plugget. Det som såg ut att bli en tämligen händelselös söndag blev något mycket finare!

Jag blev tillfrågad av en vän om jag ville följa med till Stockholm samma kväll, för att gå på "Skeppis" och dansa folkdans.
"JA!" svarade jag. Så vips var jag tillbaka i huvudstaden några timmar senare, och spenderade kvällen bland fantastiskt fina folkmusikmänniskor. Det blev inte så mycket dans för min del, det var många år sen jag gick på folkdans. Men väl en liten svängom, lite sång, och massa lyssnande till musik, prat och allmänt insupande av den urmysiga atmosfären.

Mitt i natten var vi hemma igen... och när så denna måndag grydde var det återigen dags att hugga tag i skolarbetet. Hemtentan börjar sakta växa fram till en färdig text, från alla anteckningar och utkast.


För att hålla hjärnan igång ska jag iväg och träna också. Satsar på ett sent pass, för att undvika trängseln på gymmet. Och håller inte det får det bli ett tidigt pass imorgon... annars kommer min hjärna bli till gelé och rinna ut över tangentbordet, och det blir ju så fasligt kladdigt och svårt att skriva hemtenta då.





Edgar Allan Poe, på sned. Kunde inte vända på mobilfoto -.-


Plugg-i-lugg

Tanken är väl att man ska läsa tills ögonen går i kors... right?

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0