Inredning

Lägenheten jag bor i har jag fått ta över efter en vän. Jag har haft den i mer än ett halvår, men har bara så sakteliga gjort om den till min. Han har hämtat nästan alla sina tillhörigheter, sist var det sängen. Det inföll dock turligt nog precis innan jag åkte hem till västkusten, så jag behövde inte åka och införskaffa en ny säng direkt.
Sen jag åkte tillbaka till V-ås har jag sovit på en madrass på golvet. Det är ganska bekvämt, men känns som om det skulle bli dåligt för ryggen i längden.

Så nu är föräldrarna och lillebror här över helgen, vilket inneburit IKEA-besök! Och vilket handlande det blev!
Vi insåg att ett besök till second hand-butik vore klokt, så vi tog en tur till Stadsmissionen. Där hittade jag ett soffbord, samt assietter o lite annat smått och gott.

Sen blev det en lååång dag på IKEA. Jag hade tänkt mig en ganska bred säng, så att man kan sova två om någon kompis ska övernatta, plus att det är lyxigt med stor yta. Men jag ändrade mig snabbt när vi hittade en säng som påminner starkt om en gammaldags bäddsoffa. Med tre stora lådor och utdragbar till dubbelsäng vann den storslaget. Det blev en massa handlande av kuddar och madrasser för att komplettera.

Ytterligare möbelinköp blev en fin-fin kontorsstol, en kökspall, och två sittpallar. Sen de sedvanliga inköpen av småsaker till köket, ljus, etc. m.m. so on and so forth.

Det är fantastisk tur att föräldrarna finns, och har möjlighet att komma och hjälpa mig på det här viset. Men nu måste jag fortsätta med det eviga IKEA-pusslandet!

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0