Senaste tidens konstverk

Jag är osäker på vilka som läser den här bloggen, de flesta har nog tillgång till min Facebook-sida, eller andra sidor där jag visar upp mina konstverk. Men det är alltid roligt att få visa upp dem, alltid trevligt med respons, och bloggen är ju ett slags ansikte utåt. Så... konstdump:


Väggmålning, 18 cm lång. Jag har ju en "kreativ vägg" som jag kan måla och skriva på, samt sätta upp diverse mindre konstverk :P
Här är the Sheriff of Nottingham, spelad av Alan Rickman i Robin Hood: Prince of Thieves
The boys! Watson och Sherlock från BBC's Sherlock. Är som sagt lite smått besatt av det just nu... Här är en bild för att visa på vilken skala jag målar i:
De flesta av mina målningar är små, det syns bara inte när de visas upp utan referens ;)
Den här målade jag nu på Fars Dag. Jag skulle egentligen ha målat den med kaffe (ska tydligen fungera ungefär som akvareller). Men det fanns inte tid att experimentera, så det fick bli svart och brun akrylfärg - akryl är min absoluta favoritfärg.

För en större bild: http://adnaurian.deviantart.com/art/The-Balrog-of-Moria-337710193
Detta är tyvärr bara ett mobilfoto. Den scannade bilden ser helt galen ut, färgerna blir helt upp-o-ner... men jag är nöjd. Har arbetat länge med den här bilden. Det är Balrogen i Moria, från första Lord of the Rings-filmen. Precis som allt annat är den också målad i akryl ;)

Det här är alltså bilder jag målat för mitt eget höga nöjes skull. Det gäller att passa på när man har tid, och när inga beställda bilder ligger och väntar.

Det känns också som fantastisk terapi. Jag hinner smälta så mycket under målarprocessen, allt kan få ta sin tid, jag njuter. Det hade varit helt fantastiskt om all kurslitteratur fanns på ljudband, jag har liksom inget bättre för mig än att lyssna medan jag målar.
 

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0