At The Tree House

Jag chillar ute i skogen, hos Louise föräldrars ställe. De bor i Kohukohu, ungefär, och driver typ ett vandrarhem i anslutning till sitt hus. Jag jobbar för mitt boende, för att slippa betala massa varje natt. Jag bor i en gammal skolbuss :D  Den står en bit ner på deras ägor, under ett plåttak. Den är inredd som ett rum, med säng, soffa, och bord och gardiner för alla fönster. Det är sjukt lågt i tak, men det passar utmärkt för en kortis som jag. Det är nog runt 158 cm i takhöjd, själv är jag 155,5 cm lång (nej, halvcentimetern är inte viktig för mig, men andra verkar tycka det när jag mäter mig.)

Min andra dag här lider mot sitt slut. Har inte sett mig omkring så mycket ännu, börjar med det imorgon tänkte jag (eller idag, hur man nu vill se det.) Tänkte promenera till Kohukohu-byn tror jag, och runt om i skogen.

Det är fantastiskt fint här, och så lugnt. Det är bara nätterna som varit jobbiga hittills :P  Jag är verkligen inte mörkrädd, men jag tycker inte om att höra saker och inte kunna se dem. Massa konstiga ljud hörs från skogen, det är tur att det inte finns några farliga djur här i landet. Men det är ändå äckligt att höra, kan inte hjälpas. Såg min första pungråtta ikväll också, den klättrade ute på balkongen när jag kom ut från matsalen. Den hoppade förskräckt upp i ett träd, och skrämde mig lika mycket med sitt plötsliga hopp. Men den stannade till i närmsta träd och kastade en blick på mig så jag fick en chans att se den.
Jag kan höra fler (eller kanske fåglar) utanför min buss. De i sig skrämmer mig inte, men de plötsliga ljuden får mig att hoppa till. Känner mig urfånig, men kan inte hjälpa det. Vänjer mig säkert snart ^^

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Hej på dej!

Du är allt en riktigt tuff tjej som stuckit iväg tvärs över världen alldeles på egen hand.

Läser med nöje dina små berättelser. Fortsätt skriv!

Ja, du vänjer dig nog snart vid alla konstiga ljud om nätterna.

Ha det riktigt bra! Kram från fam Thorpert genom Ann-Sofie

2010-02-28 @ 12:33:32
Postat av: Anonym

Det låter helt sjukt najs! Jag vill också bo i en gammal skolbuss... fast det är klart, in that particular buss skulle jag bli tvungen att gå dubbelvikt, kanske inte lika najs.

Bor du vid havet?

2010-03-01 @ 10:03:42
URL: http://queerklie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0