Back in Auckland

Efter två veckor på Wabyond Farm är jag nu åter i Auckland. Det känns skönt att ha en riktig internetuppkoppling så man kan blogga från en dator :P

Jag skulle egentligen ha åkt tillbaka till Louise och hennes vänner, men det blev förhinder. Hennes killes pappa har blivit jättesjuk, och jag hoppas, hoppas, hoppas att han snart ska må bättre. Själv har jag tagit in på ett jättecentralt Hostel. Surf 'n Snow. Jag sitter i receptionen och väntar på incheckning och passar på att uppdatera mig om allt som hänt under min internetfrånvaro ^^

Det har varit en jättetrevlig tid ute på landet, och jag hade nog trivts ett tag till. Men det är skönt att komma tillbaka till stan... Inte just stan, men bara ha tillgång till saker man vill ha. Ser fram emot att wwoofa snart igen, men nu ska jag passa på att njuta av city.
Jag ska skriva lite mer utförligt om gården (och utflykterna jag gjorde innan) men inte just nu. Ska ladda in bilderna jag tagit också, men alla kommer inte läggas upp här - alldeles för många.

Just nu är jag så vansinnigt trött. Greg körde in till stan 05:15 imorse, så jag har varit uppe sen fyra (och somnade vid halv ett). Knapp sömn och ingen frukost. Hungrig som en varg, men det ska jag åtgärda så fort jag fått checka in. Att "lingonveckan" precis startar är inte någon tröst :P
Men jag är iallafall trygg och frisk :)


Jag är glad att se att det finns folk som läser här, trots mitt icke-uppdaterande.. Men så kommer det fortsätta vara, har inget garanterat internet ;)



Har en massa tankar och funderingar också som jag ska försöka få ur mig. Jag tycker om att lufta tankar, de känns lättare då. Men nu ska jag fortsätta surfa, köpa en kopp kaffe i automaten och söka på de butiker jag skulle vilja besöka idag. Hej hopp!



Edit:

Ville bara dela med mig av min glädje:

Jennifer, frun på gården, är konstnär. Sista kvällen visade jag några av mina bilder för henne.
Hon trodde att detta var ett foto. Me proud. Postar det för alla läsare som mot förmodan skulle ha missat den :P


Akrylbild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0