Instickare

Vördade läsare,

jag ber om ursäkt för min brist på uppdatering. Det kommer, det kommer. Jag fotar en massa, men hinner inte ladda upp så mycket då det tar skrämmande lång tid att få upp bilder. Skriva gör jag också, och ni ska snart få ta del av vad jag hittar på.

Först vill jag bara säga att jag har en dröm. En dröm som jag kallar: "En bättre värld". I denna bättre värld saknas mänisskor som vill andra ont, men också de som inte kan tänka. Inspirationen till denna dröm är ingen mindre än Carola.

Håll med mig, visst vore världen vackrare utan henne?

Att hon har fadderbarn på Haiti: toppen!
Att hon uppmärksammar hemskheterna där: fantastiskt!
Att hon reser dit, mitt under katastrofen, utnyttjar deras icke-existerande resurser och tar med sig en tröstande flaska parfym: VAD I HELA HELVETE?!

Va? Vad har jag missat? Hur är detta en bra sak att göra?

Det är SKIT att resa dit när man inte kan erbjuda experthjälp eller är utbildad. Vem gör något sånt? Åker dit och tar upp resurser? Förutom journalister, men de fyller iaf ett något större syfte än henne...
Och en flaska parfym? Det var hennes son som föreslog det, gud så sött, va? Vad tänkte han? Är han fem år?
Varför sa hon inte till ungen: "Parfym? Tycker du på allvar att parfym är en bra present till en fattig, katastrofdrabbad pojke? Du tror inte det finns annat han skulle uppskatta mer?"

Så, nu har jag fått skriva av mig. Nu kan jag ägna tankarna åt finare människor som inte tror att världens undergång är nära för att det står så i en flummig bok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0