Monsterattack!

Hann inte få färdigt något inlägg om festivalen, men de är sparade som utkast.... ska försöka få lite sömn, men det visar sig bli svårt.

Jag är inte den insektsrädda typen, men de kan skrämma mig ibland. Ju större dess värre, och värst i ett rum när man ska sova. Och inatt är tydligen alla insekters osaliga natt, och de har alla kommit för att ha ihjäl mig. Bönsyrsor(av den mindre sorten) malar, nattfjärilar, skalbaggar, m.fl har sökt sig in här.

Den stora skalbaggen är den konstigaste. Han hörs inte så mycket när han flyger, men han krockar upprepade gånger med taket, vilket låter: tk, tk, tk, tk. Vid ett tillfälle fastnade han i ett spindelnät, och en tanig liten spindel gjorde sitt bästa för att snärja honom, men misslyckades. Nu gör baggen tafatta försök att leta sig ut ur rummet. Han krockar några gånger med taket, innan han faller handlöst neråt och ligger stilla några minuter.

Den stora malen är den mest påträngande. Han fladdrar hjälplöst omkring, och jag sitter och väntar med ett krampartat grepp om en kudde. När han kommer för nära smäller jag till honom. Vi är inne på tredje nocken, och varje gång flyger han förvirrat bort och gömmer sig i något hörn.

Bönsyrsan är ganska harmlös, den sitter uppflugen på ena väggen.

Myggen surrar till ibland runt öronen på mig. Jag har redan myggbett sen de tidigare kvällarna. Har lite myggmedel på mig, men det håller dem inte borta hursomhelst.

Snart ska jag släcka lampan, då söker de sig förhoppningsvis bort. Men det finns smålampor i rummet, på maskiner och så, som ändå lyser... Pray for me, I'm gonna need it.

Kommentarer
Postat av: Kottemamman

Låter lite jobbigt, kanske du ska skaffa en flugsmälla. Fast det är lite äckligt att slå ihjäl såpass stora insekter. Men kanske det finns något att köpa som håller myggen borta. I Grekland vet jag att det finns en sorts apparat som man kan stoppa en speciell sorts "antimyggtabletter" i och som man sedan sticker in i eluttaget. Du får kolla med lokalbefolkningen om de har några tips. Sov så gott du kan nu, kram från mamma

2010-02-01 @ 13:40:36
Postat av: vera

eller så skaffar du en sån där elektrisk flugsmälla som ser ut som ett tennisracket! jag tycker de är brutala, men när det gäller självförsvar e de kanske ok.. lycka till!

2010-02-01 @ 21:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0