Tankar

Jag blev filosofisk en stund under festivalen, och skrev en massa djupa stycken... Bland annat en om saknad. Om folk man älskar som går bort. Året började med att en vän till mig dog i cancer. Han var min scoutledare när jag var yngre, men sen började vi umgås som vänner när jag blivit äldre, särskilt god vän var han med några av mina andra scoutkompisar. Han betydde så oerhört mycket för många, jobbade som intensivsjukvårdare, soldat och scoutledare, och blev helt klart saknad för tidigt.
En annan person som lämnat ett stort, gapande hål efter sig var min första flickvän. Jag är övertygad om att de både funnit ro.


31/1 - 2010

Jag vet.
Jag vet att var du än tog vägen så är det en bättre plats.
Jag vet att du alltid kommer vara vacker.
Jag vet att jag vill minnas vackra minnen av dig.
Jag vet att du alltid är med mig.
Jag vet att stunderna vi delat inte betyder mindre för att du är borta.
Jag vet varför jag älskade dig.
Jag vet varför jag älskar dig.
Jag vet varför jag alltid kommer att älska dig.
Jag vet att inget kan ersätta dig.
Jag vet att jag kan leva utan dig.
Jag vet att du funnit frid.
Jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0