Resdag

Har sovit på tok för lite. Och precis som jag sa till mig själv i början av veckan... att jag skulle hata mig själv i slutet av den - för att jag inte skulle vara så effektiv, och en massa skulle vara kvar att göra på slutet. Jag känner mig själv, och borde jag inte därför göra tvärtom? Tydligen inte :P

Visserligen inte så jättemycket kvar o göra, ska packa mitt handbagage, städa lite till, gå igenom alla viktiga papper tio gånger till, kanske svänga förbi banken om jag behövs där för att hämta papper på vad jag har på kontot. Jo, för det kan jag behöva visa vid gränsen.

Min största oro för stunden är flygningen. Jag har aldrig rest så långt bort, men det är inte just det som känns jobbigt med resan. Däremot byten, på främmande flygplatsen som kanske inkluderar flera säkerhetskontroller... kanske jag dessutom måste hämta nytt boardingpass varje landning? Visserligen bara två, men jag hoppas all sådan information är tydlig. Lyckligtvis har jag flera timmar på varje flygplats, så jag ska ha tid att virra litegrann.

Igår slog det mig att en av flygningarna är 21 timmar, alltså nästan ett helt dygn. Det är ju inte klokt O_o

Usch vad jag kommer sakna min familj. Men åh vad jag kommer ha roligt, kan väl inte ha annat.... Klart att det inte kommer vara blommor och sol hela resan, men nog måste den väl ändå bli kul som helhet? Sex månader kommer passera allt för snabbt, då får jag sedan vända åter till glada vänner, familj och en ny medeltidssommar.

Nej, nu ska jag lägga på ett kol så jag hinner med allt. Blir sista inlägget innan jag åker tror jag, om jag inte är effektiv ;)

Kommentarer
Postat av: Lillebror

OMG!!http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abcdn.net/TV-ARKIV/Goteborg&playfile=12270Rafven-biginJapan109661.pls&autostart=1

2010-01-25 @ 18:21:36
Postat av: vera

jag skrev ett sms till dig idag vid 1-tiden men det levererades inte.. skrev kl 13.13, det var ett tur-sms! och så sa jag lycka till och bon voyage och sånt. så nu vet du det! jag hoppas det går bra för dig hittils. du sitter väl på planet från frankfurt nu kan jag tänka mig. uppdatera så snart du får en chans så man får veta att allt gick bra! puss på dig

2010-01-25 @ 19:52:51
Postat av: Kottemamman

Hej gumman! Här sitter jag på jobbet och gläds över att din resa till Auckland gått bra. Skönt att höra din röst i telefon imorse. Här hemma har vi busväder, med blåst och snö och det är svårt att förstå att det är sommar där du är. Njut nu av värmen men glöm inte solskyddskrämen. Tusen kramar, mamma

2010-01-27 @ 10:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0