Dagens äventyr

Dagens äventyr bestod av en promenad upp i bergen till en gammal tunnel. Den användes en gång i tiden till.. eh... att forsla vatten tror jag. Nu ligger den orörd, men lockar ändå folk eftersom den huserar lysmaskar. Jag var dock helt ensam bland maskarna :P  Några bilder:


Påväg upp längs bergsidan, det forsade härligt


Efter en brant vandring dök slutligen tunneln upp. Kolmörk och smal


Ehe, blixten nådde inte så värst långt, tur att ficklampan gjorde det


Det var så djupt i början att jag ställde ifrån mig kängorna. Vadade genom det iskalla bergsvattnet hela vägen, skrapade fötterna mot stenar, men det var det värt ^^


"Did you hear that?"
Måste erkänna att det var lite kusligt... Helt ensam, mörkt, trångt, med mystiska ljud ibland. Vandrade länge, men nådde aldrig andra sidan. Gör gärna om det, med stövlar på :P


Yay, lyckades få en bild på en stackars lysmask ^^ Så ser det ut, bara en liten lysande prick :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0