Verkligheten

Vecka 32 är över. Det är nu exakt en vecka sen jag lämnade Gotland. Det är inte lika sorgligt som jag trott, kanske för att jag vet att 51 veckor går så snabbt... Men främst beror det nog på att jag ser fram emot så mycket annat. Även om jag vet att all världens lycka väntar mig på nästa Medeltidsvecka(jag är aldrig så lycklig som där), så finns det så mycket annat jag vill göra under året. Jag är så lycklig! Ja, det är jag... Det finns saker som gör mig nedstämd, men aldrig någon längre stund. Det största problemet är vikten, men den tycker jag mig ha mer kontroll över, det kommer också lösa sig, det är dit vägen går.

Det är inte bara händelser jag ser fram emot, det är allt! Livet! Jag ser grymt mycket fram emot att leva livet, för jag tycker det är så spännande. Jag ser fram emot mörka, regniga höstdagar, och allt té jag ska dricka då. Jag ser fram emot roliga dagar på jobbet, med trevliga människor... jobbiga dagar med otrevligt folk är jag faktiskt inte lika angelägen om, men de finns de också. Och gjorde de inte det skulle jag inte uppskatta de bra dagarna. Jag ser fram emot vintern, även om jag nu önskar att GBG-vintern kunde erbjuda riktig snö. Snö som ligger i mer än 24 timmar.
Och jag hoppas, vill och tror att jag äntligen får komma iväg till Nya Zeeland. Nu är planen att resa tidigt i januari, och vara borta 5-6 månader.



Nu har skolan startat för många igen. Inte minst för min coola lillebror, som nu börjat högstadiet. Där kommer han få det bra, det kräver jag med varje cell. Gud nåde den som vill vara elak mot honom.



Snart ska jag försöka få upp ett litet urval av Gotlands-bilder här. För mer komplett bild-serie hänvisar jag till min bilddagboken, KotteKort, eller min facebook. Där ligger inga bilder ännu, men snart så :P

Mamma, om du läser detta, tack för Gotlands-resan! Jag hoppas att du och faren åker med nästa år igen, ni skulle nog sakna det annars.

Reaktioner
Postat av: vera

ann-charlotte! vilket lycko-inlagg! vad harligt att hora att du ar sa glad. forresten tankte jag pa tuttifrutti mannen idag hahaha

2009-08-20 @ 22:21:00
URL: http://veraiparis.blogg.se/
Postat av: Steff

Lovely! Alltid kul med lite extra positiv input! Även om det låter spännande med nya zeeland så vet jag inte hur vi ska klara oss på teatern utan vårt nya dragplåster, improvisationsmästarinnan från visby liksom. =)

2009-08-30 @ 19:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0