7 dagar kvar

Yes folks, om sju dagar smäller det! Då lämnar jag Sverigelandet och åker på en lååång flygresa ner till Nya Zeeland. Innan dess är det så mycket jag måste hinna med, och en hel del jag önskar jag kunde hinna med. Nu gäller det att vara effektiv och göra många flugor på smällen, annars kommer jag inte kunna känna mig redo när jag väl står på flygplatsen... Inte för att jag nånsin kommer vara helt redo, tror jag, men man kan ju försöka :P

Imorgon/idag (passerar midnatt medan jag skriver) kommer jag fara runt en hel massa! Först måste jag till Skatteverket för att hämta ut ett nytt ID-kort. Hoppas verkligen att ingen kommer bry sig om det faktum att mitt pass saknar "Kotte" som mellannamn. Det kan ju knappast påverka min identitet? Passet ska ju annars gälla till 2012, att jag lagt till ett namn under giltighetstiden kan väl knappast spela någon roll... har självfallet funderat på detta innan, särskilt när jag sökte visum, men jag har iallafall med mig uppdaterat ID-kort. Dumt att gå och oroa sig över en sådan struntsak, men man vet aldrig hur stränga gränsbevakarna kan vara :P
Efter Skatteverket ska jag ta en sväng till banken, eller möjligtvis på tisdag när jag skrapat ihop alla mynt som dräller överallt. Jag har fått en hel del pengar från fina släktingar som jag ska sätta in på kontot inför resan, och det vore skönt att bli av med alla hundratals enkronor jag glömt av.
När jag ändå är nere på stan ska jag kika in i ett par butiker, särskilt för att titta efter någon bra väska. Jag har fortfarande inte kunnat bestämma mig för vad för slags väska jag ska ha med mig... Det vore ju en sak om jag skulle spendera hela halvåret på en och samma plats, eller åtminstone 2-3, då skulle jag ju självklart ta en vanlig resväska. Men nu kommer jag ju antagligen resa runt en väldig massa, med buss och annat, och bära väskan långa sträckor. Då vill jag ju hellre ha en ryggsäck... Eller åtminstone en väska som är lättburen. Så jag ska se om jag kan hitta något bra mellanting, något som håller för en brutal flygresa också. Håll tummarna för mig!

Tiden flyger verkligen fram nu, jag måste verkligen se till att ha det viktigaste avklarat. Jag vill dessutom hinna städa mitt rum, i alla fall få det att se bättre ut än nu. Jag måste bara finna motivationen till detta så ska det nog gå. Det kommer kännas bättre att lämna det då, och vara bekväm med att andra tittar in där under min frånvaro.

Tror jag ska lista lite saker här, för att bättre komma ihåg att göra dem :P

  • ID-kort och bankbesök
  • Väska(provpacka den)
  • Lägga fram allt som ska med
  • Kopiera/scanna viktiga papper
  • Föra över filer från min vanliga dator till laptopen som ska med
  • Röja upp på rummet/övervåningen
  • Ladda in mer musik till mobilen
  • Låsa upp mobilen, operatörslåset... först kontrollera om den faktiskt är låst :P
  • I detta nu skriver jag ut mitt visum för att kontrollera att det är rätt papper jag skriver ut
  • Bestämma vad som ska med, lika viktigt som att lägga fram det :P
  • Krama min familj och mina vänner

Så, läser ni detta innan jag åkt och vill hinna träffa mig lägger jag faktiskt det ansvaret på er XP  Låter kanske illa, men jag har så mycket i tankarna nu att jag inte kommer på sånt O_o  Kontakta mig så ska jag se när det är möjligt att ses ^^ Bäst är i stora grupper, så man sparar tid ;) Ni är också välkomna att vinka av mig på Landvetter, åker på måndag den 25:e. Planet går vid 17-tiden, så jag lär vara där ett tag innan för att checka in :P


Är så sjukt, jävla nervös. Kan faktiskt inte förstå att jag ska åka, det slår mig bara ibland... har väntat på detta så länge, det känns overkligt nu. Det finns ju heller inga garantier för att jag kommer trivas... Jag hoppas såklart på motsatsen, och tänker inte någon sådan oro stoppa mig, men det hjälper inte vad folk säger. Finns aldrig några garantier, någonsin, möjligtvis bara det faktum att alla ska dö nån dag. Annars är vägen ganska öppen ^^ Det blir ju bara så mycket mer påtagligt nu, när jag ska göra något av det största i mitt liv. En sådan här resa har jag aldrig gett mig på innan, jag har inte varit ifrån mina familj längre än några veckor. Nu ska jag plötsligt bort i flera månader.. Jag hoppas verkligen jag ska trivas tillräckligt för att inte må dåligt av hemlängtan, och att jag har råd att stanna hela tiden.

Alldeles för många tankar just nu! Ska se lite mer på Robot Chicken (bästa serien evah!) innan jag däckar.


Innan jag slutar skriva ska jag bara tala om vad jag vet om min första tid i NZ:
Jag ska bo hos en cool brud vid namn Louise. Hon är god vän med killarna i Gycklargruppen Trix, och det är på den vägen vi fått kontakt. Hon bor i Auckland, så det är där min vistelse börjar. Dagen efter min ankomst kommer jag åka med henne på en folkmusikfestival i några dagar. Sen vet jag inget alls O_o 

Något av det konstigaste med resan kommer nog vara att inte ha ständig kontakt med familj och vänner. Annars är jag faktiskt ganska beroende av det, jag ringer alltid för att tala om vad som precis har hänt... Blir nog bra terapi/övning att komma bort och inte vara så beroende av kontakten hela tiden ^^


Detta är vad som väntar mig... Det ger mig åtminstone lite sinnesro...

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0