Fantastiska tumult!

Wow, senaste dagarna har varit ett riktigt tumult!

I fredags (11/2) bar det av till Stockholm igen då det var Halvägsan, alltså halvvägs till Medeltidsveckan. Detta skulle så klart firas med buller och bång på medeltidskrogen Sjätte Tunnan. Folk från när och fjärran sökte sig dit för att insupa medeltidsatmosfären, som ju annars är så förknippat med sommaren.

Jag åkte med ett gäng Västeråsvänner, ut på de hala snövägarna till huvudstaden, men vi kom alla fram hela och rena. Det var visserligen inte bara medeltidsstämning inne på krogen, då andra turister och konstigt pack också sökt sig dit. Folk som gärna sjunger allsång, men inte kan annat än jullåtar, dagisvisor och fylleskrål... Nej, finsång vill vi ha!

På krogen fanns också Bastardus Sans, gycklarkillarna som beställt backdrops av mig. Jag visade upp mina skisser, och de tyckte mycket om dem! Oooh, lycka ^^

Kvällen bestod av massa fina vänner, gott o dricka, och allmänt mys. Något som förvånande och gladde mig enormt var att en hel hoper främlingar visste vem jag var! "Kotte, som målar - Kotte, konstnären!" Kände mig oerhört glad, och det är lite bekräftelse på att jag faktiskt kan måla och att folk uppskattar det ;)  Att vara medelitdskonstnär är minsann inte fel!
Det var också flera främmande som gav mig komplimanger på mina kläder, som kallade mig för snygg och förklarade sin kärlek till mig. Inte bara läskiga fyllegubbar, utan normalt folk, haha! Självförtroendet och humöret var verkligen på topp den kvällen, och det var nog vad jag utstrålade ^^

Finaste momentet på hela kvällen var nog faktiskt när jag stod o talade med Bastardus-Putte. I hans nya gycklarhatt, med långa kanin/haröron satt en Jauvet-pin. De är jättesöta, små, röda med Jauvet-loggan på. Jag konstaterade att jag aldrig fick någon sån, att det inte fanns några när jag var intresserad av att köpa. Då plockade han av sig sin och gav den till mig! Det var nog den sista de hade sa han! Lyckan var total!! Pinen satt i min klänning resten av kvällen, och nu sitter den i min vinterkeps :)

Natten spenderade jag på vandrarhem tillsammans med en kompis som nyss flyttat till Gotland. Jag hade inget ombyte med mig annat än underplagg, så jag vandrade runt Stockholm i medeltidskläder nästa dag. Det roade åtminstone turisterna i Gamla Stan, och jag fick posera med några som ville ha bilder :P



Annars har det varit mycket plugg, men lite skola. Vi har så otroligt lite lärarledd undervisning, medan vi förväntas läsa och skriva i mängder hemmavid. Tentor och hemuppgifter i ett! Jag fick lite panik över en av uppgifterna när jag insåg att den var mer omfattande än jag först trott, och väldigt otydligt förklarad. Det låste sig helt för mig, började gråta varje gång jag försökte skriva. Så den blev jag inte klar med... men det visade sig ändå att den inte var så mycket att hetsa upp sig över. Man behövde heller inte lämna in, det var bara för ens egen skull man kunde göra det om man ville få respons från en lärare.


Nu är jag pepp och vill måla! Måla backdrops! Men jag har inte fått tag i tyg/duk att måla på, finns inte några konstbutiker i Västerås, inga som säljer dukar med rätt mått... Suck! Jaja, för lösa det på något sätt...

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0