Västerås, änna!

Då har man änna anlänt i Västerås då... En vecka av skola har gått, jag är tillfälligt installerad i en kompis lägenhet (som jag har i typ andrahand fram till april om jag behöver). Hittills har det varit ett väldigt rännande över hela stan, för att bekanta mig med den, kolla in bra gym, gå på lägenhetsvisningar, föreläsningar på konferenscenter, m.m.

Det har varit galet intensivt, varvat med lugna stunder i mitt nya bo, så på det hela taget fint. Jag är så vansinnigt trött varje kväll, vilket passar utmärkt då jag strävar efter att vara uppe tidigt vare sig vi har schemalagda skoldagar eller ej - ja, för vi har väldigt mycket "lediga" dagar! Vi förväntas plöja igenom all vår kurslitteratur så snart vi fått den, och om bara två veckor ska vi lämna in en hemtenta... samma dag ska ytterligare ett papper in. STRESS! PRESS! Håller på att chockstarta skoldisciplinen igen, och det verkar så sakteliga funka... Både roligt och skrämmande att vara tillbaka i skolbänken igen.

Hittills känns allt bra, allt känns rätt. Även om det är överväldigande med alla nya intryck och studier så blir det allt mer hanterbart. Västerås är minsann en vänlig stad, och det är trevligt att bo nära släkten i Ekilstuna. Imorn ska jag dit och hälsa på en liten bebis, det första kusinbarnet :)


Tack Västerås för det fina välkomnandet ^^


Fast jag kanske får tänka om nu när jag ser vilka ruskiga mord som begås här...



Köttfärsröran ser sådär lagom sexig ut... Men är iaf en duktig student och fixar matlådor ^^ Komplett med kall sallad :)

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0