Salighet

Tänkte bara uppdatera er kära läsare om vad som hänt de senaste dagarna:

Igår tog jag färjan från Wellington till Picton, på sydön. Jag bor på ett helt underbart vandrarhem som heter Sequoia Lodge. Så mycket för pengarna! 100 MB gratis internet, frukost, chokladpudding med glass varje kväll, en halvtimme i varm bubbelpool, m.m. Och då är det billigare än mitt boende i Wellington. Jag vet inte alls vart jag ska åka härifrån. Jag tror nog det får bli till någon vingård, eller fruktodling, för att tjäna lite pengar. Några veckor med betaljobb skulle vara bra.

I alla fall... Helgen blev bättre än jag vågat hoppas! Gary Hunts skulpterande på lördagen var jätteintressant. Mässan var jätterolig, om än väääldigt nördig (inget fel i det, för det mesta... har skrivit en lång text om detta, kanske lägger upp när den är klar.) På söndagen träffade jag John Howe som signerade den nya kartboken han illustrerat (kartor över Midgård i den första åldern). Han gjorde en skiss, för varje person! I min ritade han en drake, ett drakhuvud för att vara exakt. Helt fantastiskt fint, och personligt, även om drakar och trollkarlar var det enda han skissade ^^

Sen åkte jag tillbaka till mässan igen. Det var ett himla pendlande hela helgen, men absolut värt det. Jag gjorde tre inköp under mässan. En t-shirt, samt två Wolverine-album. Det sistnämnda visade sig bättre än jag trodde, serierna är helt underbara! Och så fantastiskt tecknade... Pricken över i:et blev då Steve Blum signerade albumen. Han gästade mässan, eftersom han gör rösten till Wolverine i den tecknade tv-serien :)

På måndagen såg jag Scott Spencer skulptera digitalt i Weta Cave. Det var helt fantastiskt att se! Jag har aldrig provat på det, och inte skulpterat så mycket vanligt heller även om jag önskar att jag kunde. Det är ett dyrt intresse, och stökigt, kräver mycket :P
Hursomhelst, Scott var helt otrolig. Jag pratade med honom efteråt, och berättade att jag sysslar med konst. Jag sa att jag ska spara ihop till hans båda instruktionsböcker (som förklarar hur man skulpterar i programmet ZBRUSH) och frågade om han kunde signera nåt Wolverine-album istället, eftersom det var det enda jag hade med mig.
Då skrattade han, tog sin senaste bok, signerade den och GAV den till mig! Den är värd 400 kr, och jag fick den gratis! Blir jag en dag mästare på digital skulptering kommer det vara tack vare honom... Jo, för jag hade nog inte haft råd att köpa böckerna, inte när jag har så många andra intressen att investera i också. Nu har jag chansen att börja :) Boken är tung, men det är såå värt att släpa runt den ;)

Sen visade jag honom min senaste eldbild, av Ottar som sprutar eld, i mobilen. Han blev imponerad, och bad att jag skulle mejla honom adressen till mitt galleri på DeviantArt (hemsida http://adnaurian.deviantart.com/gallery/). En av tjejerna som jobbar på Weta Cave ville också ha den, hon trodde sig ha sett min konst innan och kände igen mig (vilket jag betvivade, då jag inte har nån bild på mig själv upplagd där).

Jag mejlade de båda förut, och fick snabbt svar. Tjejen tackade, och sa att hon blandat ihop mig med nån annan precis som jag trodde, men var glad över länken ändå. Scott skrev att han gillade mina bilder, att han också har vänner som sysslar med eld, m.m.

Det lär nog inte leda någonstans, men bara det faktum att två personer från Weta bad att få se mina bilder är ändå stort ^^


Klad Kotte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0