Snart börjar färden

Woho! Så ni har hittat hit för att läsa om min resa?

För er oinvigda handlar denna blogg om:

Moi, en 20-årig tjej från Göteborg(Mölndal) som ska ut på sitt livs äventyr ^^ Namnet är Kotte (faktiskt!... ett andranamn) och om några dagar kommer jag sitta på ett plan som för mig närmare mitt mål: Nya Zeeland. Drömmen om att få åka dit kom någon gång när jag var 10-11 år, p.g.a Sagan om Ringen. Många delar den upplevelsen, och jag är säker på att det är en historia de ofta får höra där nere i landet... Men jag fann passionen långt innan jag såg filmen ^^

Vid den tiden satt jag och kämpade mig igenom böckerna, och i samma veva började pratet om de kommande filmerna. Innan de kommit på bio köpte jag på mig "bakom kulisserna"-böcker och läste på om skådespelare, inspelningstekniker, m.m. Då, liksom nu, var Skottland mitt favoritland och jag drömde ofta om att åka dit. Det var då jag läste något som Billy Boyd(Pippin) sagt under inspelningen... Han är själv skotte, och hans kommentar angående Nya Zeeland löd ungefär: Det är som Skottland x 1000!

I was hooked.

Att resa till Skottland är visserligen fantastiskt, men det är inte lika stort som att fara till andra sidan jorden. Därför har den drömmen alltid hållt sig vid liv, och äntligen ska den bli av!

Planen är för tillfället att stanna till juli, då jag har hembiljetten bokad. Men den är ombokningsbar, både framåt o bakåt, så jag kan stanna så länge jag önskar. Inte längre än till december dock, då mitt visum går ut. För tillfället känns juli alldeles utmärkt, då hinner jag åka på Gotlands Medeltidsvecka - min andra passion i livet :P

 

Jag tror det var allt, för stunden. Detta är bara en liten extrablogg, utöver min vanliga, just för resans skull. Det kan mycket väl hända att några/kommande inlägg blir på engelska, för att hålla den ordentligt vid liv, men det återstår att se. Tillsvidare:

Välkomna hit!


Kommentarer
Postat av: Panne

Vi borde kanske a investerat i ett insektsnät innan du åkte. Se om du kan hitta något.



P&K

Panne

2010-02-01 @ 14:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0