Sista natten med gänget...

...vilket gäng? There's only me, me, me! Jag är ensam, bland folk. Ja, för det finns ju några andra på boendet, flera som jag pratat och skrattat med... men det är bara ytligt umgänge, så som det ser ut när man backpackar.

Har inget emot att vara ensam nu, snart är det slut med det ändå :P

Men det är sista natten i Nya Zeeland, även om resan inte är helt slut. Inte heller bloggen är över, kommer skriva fler ord och bidrar nog med några fler bilder innan jag återgår till att skriva på vanliga kottekort-bloggen.


Ser nu tillbaka på nästan 6 månaders äventyr... Mycket har hänt, fast ändå inte sååå mycket. Finns de som sett dubbelt så många platser som jag, under hälften så lång tid. Men vad gör det? Jag är nöjd, kanske finns saker jag inte skulle göra om eller ångrar i efterhand, men på det hela taget har det varit fantastiskt! Har inte varit ordentligt sjuk, har inte råkat ut för några skador, nästan allt har gått smärtfritt och smidigt. Saker som för stunden var jobbiga känns nu mycket lättare i efterhand, jag känner mig stärkt av de och inte stjälpt.

Har träffat Ronja ett par gånger de senaste dagarna, en au pair-tjej som är vän med Louise. Vi sågs sist jag var i Auckland, så det var kul att mötas upp igen. Hon har "egen" bil, så vi har kört runt och sett en massa av Auckland :)


Väskorna är nästan helt färdigpackade, helt klara är de först imorgon. Nu ska jag fortsätta ta det lugnt, och försöka lugna mina resnerver. Ååååh, vill inte lämna detta fina land! Finns mycket som är dumt här också, men säg det som är perfekt? Älskar Nya Zeeland, av hela mitt hjärta!

Kommentarer
Postat av: Fröken Tvättbjörn

Men gud vad tiden har gått fort! Jag har ju stalkat din blogg sen innan du åkte. Tiden bara flyger iväg...

2010-07-15 @ 22:53:32
URL: http://frokentvattbjorn.blogg.se/
Postat av: Kelly

Är fortfarande avundsjuk! Fast det måste vara skönt att återvända hem också. Hoppas resan går bra! :-)

2010-07-16 @ 12:09:06
URL: http://queerklie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0