Mjaaaauu

(Vill förövrigt tacka för alla fina kommentarer. Ska försöka svara de som ska svaras, det är något jag glömmer bort när jag precis läst dem. Klad Kotte!)

Bäst att ta tråkigt först, så man blir glad sen


Saker som gör mig nedstämd


Misstänkta droppar framför toalettstolen - Mygg - Värkande muskler - Skavsår - Elaka kommentarer - Regn när man inte hunnit ta in kläderna från torklinan - Brännmaneter - Att bli kittlad - Ballonger!! - Bilar utan AC en varm sommardag när man har långt att åka och det är köer - En massa disk när man är hungrig - Spilla färg på nästan färdiga målningar - Tovor - Att inte få veta slutet på en bra historia - Cancer - När spetsen går av på en penna - Slöa knivar - Möglig mat - Dansbandsmusik - Rasister - Krig - Miljöförstöring - Naturkatastrofer - Snyfthistorier - Förintelsen - Skräp under linsen - Att bränna sig på en varm platta eller form - Insekter som bits - Saknad - Rädsla - Mystiska ljud i natten när man är ensam - Döda batterier - Att frysa när man försöka sova - Flisor under naglarna - Hemska lögner - Dåligt självförtroende - Vetskapen om att allt har ett slut


Saker som förgyller vardagen

Fjärilar - Kramar - Tomater röda som kärlek - Choklad - Nya penslar - Vässade pennor - Tomma ark - En bra bok - Resor - Djupa andetag - Mjuka täcken - Lägereld - Eldshower - Ljudet av något som puttrar på spisen - Doften av kanelbullar - Fulladdad mobil/kamera, etc. - Varma tröjor - Glada hundar - Rubiner - Kall öl - Lättnaden efter huvudvärk - Brända mandlar - Långpromenader - Simturer - Skägg - Medeltidsmusik - Fågelsång - Sagan om Ringen - Sommarnätter - Blomsterängar - Välskrivna dikter - Solskenshistorier - Nya lärdomar - Hårpill - Solnedgångar - Roliga brev/sms/mejl - Bebisskratt - Mörk rom - Sovmornar - Tidigare mornar - Varmrökt lax - Kallrökt lax med romsås - Folkmusik - Doften av rök när någon eldar löv om hösten - Välförtjänta brännsår - En ny kajalpenna - Kängor - Djupa skogar - Att få skratta tills man inte får luft och tårar rinner - Barfotadans i daggvått gräs - Visby - Att skratta med hela familjen runt middagsbordet - Göra något vackert - Sjunga - Borsta håret mjukt - Hugga ved - Svenska jordgubbar - Nya Zeeländska avokados - Snögubbar - Åka pulka - Skidåkning - Att få lära någon annan något viktigt - Lyckliga vänner - Födelsedagar - Att se någon öppna en present som man vet att de kommer älska, och att sedan få se de älska den - Mys - Fornlämningar - Livet

Kommentarer
Postat av: vera

åååh jättefina listor!! måste säga att jag blev lite konfunderad när du skrev brända mandlar.. tänkte att du syftade på nån slags eldslukning ett tag där innan jag kopplade

2010-03-18 @ 19:46:21
Postat av: Melli

Tänka sig, soffa utan A-C kan göra mig nedstämd. Men det får vi göra något åt när du kommer hem. Och då ska jag ha gräs med A-C, kaffe med A-C, dans med A-C, kök med A-C och mys med A-C :) Fram tills dess får jag nöja mig med minnen och drömmar med A-C. Och de är som kaksmulor, de smakar gott men man saknar ändå själva kakan. Puss och Kram och Nattinatti sov så gotti

2010-04-11 @ 23:23:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0