De ska va gött å leva

...annars kan de kvetta. Och gött är det!

Hinner inte skriva så mycket nu, ska strax ut och jobba för mitt boende. Har i uppdrag att rensa bort oönskade växter och ogräs från en sluttning på ena sidan huset. Att rötterna går djupt och att det är brant är ingen hjälp, men det gör det hela lite mer intressant :P

Min femte dag här har nu börjat. Igår var nog den bästa dagen, umgicks med några av gästerna här. Två tyskar, en kille och en tjej, som är kusiner. Plus en engelsman. Vi gick allihop för att se på solnedgången, sen satt vi och snackade länge i allrummet. De åkte iväg utan mig imorse med en äldre engelsman för att turista lite. Jag hade gärna också åkt med, men det var väldigt tidigt och jag tror inte han hade mer plats i bilen. Jag kan ändå roa mig själv ;) De kommer ju dessutom tillbaka senare, då kan man säkert hitta på något


Farligheter i skogen? Nä, det finns det knappt några, men en kniv är ändå bra att ha

Det värsta skadedjuret de har i landet, pungråtta/possum. De importerades från Australien, och spred sig sen som en löpeld och finns nu i miljontals. Man har inte lyckats utrota dem. De äter upp bär och fåglar helt utan stopp, de har inga naturliga fiender här i landet. Men söt var ändå denna, som stirrade nyfiket på mig medan den snyltade vindruvor.

Fick utlopp för min kreativitet också genom denna bild. Föreställer Putte, från gycklargruppen Jauvet. Ska fortsätta måla, det är så underbart rogivande och skönt ^^

Kommentarer
Postat av: Melli

I love the Putte-bild. Den är så fin, så fin. Jag älskar den vita biten runt :)

2010-03-10 @ 08:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0