Ny gård

Ja, det är bara att hoppa upp på hästen igen. Jag är på en ny wwoofgård utanför Te Anau. Ett par med en liten dotter på stora marker. De har massa kor, får, hjortar, ett gäng alpacas, arbetshundar, valpar, sällskapshund, tam hjort, minigris och höns. Jag ska huvudsakligen hålla ett öga på den 3-åriga flickan och sköta hussysslor. Men det blir mycket ute också, har städat både höns- och hundskit, rivit gamla stängsel, m.m. Även om jag trivs här så känns det jobbigt ibland, psykiskt. Dels har jag vant mig vid att vara ensam hela tiden, det är mycket som händer när man ska sätta sig in i en främmande familj och deras vanor. Dels har jag förra gården i färskt minne... Jag försöker göra allt till 200%, jag känner mig pressad att göra allt perfekt. När jag hör någon i huset samtala tyst får jag för mig att det är mig de pratar om, att de mumlar att jag gjort något dumt, att jag inte erbjöd mig att diska, etc. Så är det inte egentligen, det är bara hjärnspöken, men de är ju också så bara. Det börjar kännas bättre iaf. Ska vara här några dagar till, sen drar jag väl vidare norrut längs västkusten. Igår åkte jag på en tur för att se på lysmaskar. Det var fantastiskt! Först var det en tur på sjön för att nå grottan. Vädret var inte på topp, men det störde inte. Grottan är "bara" 12000 år gammal, och formas fortfarande av vattnet som forsar igenom den. Helt fantastisk! Lysmaskarna höll sig mest längst in, borta från ljus och höga ljud. Det var en liten sjö långt in där vi fick sätta oss i en liten båt. Alla guideljus släcktes ner, mörkret var kompakt. Det absolut enda som syntes var de små lysmaskarna i taket. Som en bisarr stjärnhimmel, som lyste grönblått. Det var nästan en religiös upplevelse ;) Skriver via mobilen, så nu får det räcka för denna gången ^^

Kommentarer
Postat av: vera

åh det där med lysmaskarna låter underbart! min syster har sett svärmar av eldflugor och sa att det var helt magiskt :)

hoppas det gick bra på gården tillslut! puss från mölndal

2010-05-23 @ 23:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0