Mardröm

Jag drömde inte om Johan, tack och lov. Han har annars hemsökt mina drömmar, på dåligt vis, de senaste veckorna. Vilket är skrämmande, eftersom jag inte haft så återkommande drömmar sedan... ja.
Men jag har en teori till varför han fått en sån roll i mitt undermedvetna! Delvis beror det på "Zorak Wallendvärg", som är en högst otrevlig figur, och jag är säker på att mitt kära undermedvetna gärna kopplar honom till Johan. Sen så utför Johan ett "svärdsslukar-trick", fast det går ut på att han sväljer en avlång ballong *rysa* Min hjärna kopplar säkert samman den ångesten med kära Johan.
Oh! Och dessutom! Hitills har jag alltid träffat TRiX-arna för sig, liksom... Utan en sjuk mängd människor som rör sig omkring... Då framstår dom som jättar för lilla mig, det har faktiskt varit riktigt obehagligt... Men Johan såg betydligt mindre ut när han rörde sig bland hundratals andra, och dansade, under Räfvarnas Afton ^^

Så vad drömde jag om inatt? Jo, jag drömde om ballonger. Måste bero på Räfven-kvällen, och för att det smällde någon igår på McDonald's... Får ångest vid bara tanken, jag kan höra smällen... Känner mig patetisk.

Globophobia heter det på engelska. "Fear of balloons", som är sjukt mycket vanligare än man kan tro. Känner mig inte så mycket mindre patetisk för det... Nej, patetisk är för starkt. Fånig är ett bättre ord.
Men jag känner ångesten komma krypande så fort jag ser en... Jag kan vistas i samma rum som dem, om de sitter orörda uppe i taket eller dylikt. Men ligger de på golvet är det fullständig panik! Vad fan ska ballonger vara bra för? Varför ska ungar leka med dem?! De är ju så förbannat våldsamma med dem, att det är en gåta varför de inte spricker snabbare än vad de gör. Men visst spricker dem, och ungen börjar gråta. Jävla kul.

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0