Teaterapa

Så har man gått och blivit en teaterapa då...

Redan i våras planerade jag att joina teatergruppen som Stefanie är med i, men då var de mitt uppe i en pjäs. De skulle sätta upp Masjälvar. Tyvärr gick det aldrig av stapeln, då en av tjejerna aldrig dök upp, så de saknade en avgörande karaktär.

Så nu har de satt igång igen, med lite nytt folk som kommer för att prova på. Jag fick genast ta över rollen som den andra tjejen dumpat; Majvor! Måste erkänna att jag aldrig sett hela Masjävlar, bara små bitar, och jag kan inte placera henne... Men som de andra sa: det är bäst att skaffa sig en egen tolkning av rollen först. Vilket jag också gjorde, vi läste igenom hela manuset ikväll. Skitkul, och de andra tyckte jag var jätteduktig ^_^

Då har man något att se fram emot i höst alltså. Vi ska försöka sätta upp den i början av december, så jag måste plugga in manus till dess... och kanske slipa på lite dalmål.

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0