Vilken Afton

Vilken jävla kväll alltså...

Räfvarnas Afton #2 gick av stapeln igår, och som väntat blev det helt fantastiskt. Visst, vissa saker kunde gått bättre, men varför uppmärksamma petitesser? Jo, för att petitesser är roligt ;P
Vi går igenom det dåliga först, så man kan fokusera på det bra sedan:
  • Jag stod bredvid jobbiga människor på Lokes spelning. Jag vill älska mina medmänniskor, men när en katt-tjej står bredvid och viftar med sina tass-vantar, och en drinkpinne som håller på att sticka ut ögat på mig... och nån konstig snubbe med filmkamera som gapar och skriker åt Loke... då är det svårt att älska. Fast å andra sidan blev jag inte lidande så länge, och inte spelningen heller.
  • Jag hann aldrig bjuda Johan eller Pelle på öl... Fast jag har å andra sidan pengar kvar då ;)
  • Jag tappade mitt kort till garderoben, och var tvungen att stanna till nästan sist för att få hämta ut min jacka/tröja... Fast å andra sidan var det trevligt att dansa tills kvällen var över
  • Inga spårvagnar eller bussar gick när jag väl kom därifrån. Fick promenera hem... Fast å andra sidan är promenader jävligt skönt
  • Min mobil bestämde sig för att vara hemsk. Den blev plötsligt senil, och förnekade det faktum att den någonsin besuttit en kamera eller tagit bilder. Och batteriet dog. Such is life
  • Det fanns ballonger precis överallt! Jävla, helvetes ballonger!!! De smällde, jag började gråta, och min konstiga ansiktsmålning blev kladdig.
Så för att nämna några saker som var fantastiska och underbara istället:
  • Loke uppträdde, med Legionen, vilket aldrig kan gå fel.
  • Johan och Pelle visade upp en kort - men härlig - eldshow, till ljudet av trummor... Vilken trumshow!!
  • Jag dansade sönder fötterna, och hela min kropp under ett par timmar till både Räfven och någon DJ.
  • Jag drack underbar rom
  • Jag hade världens finaste kläder på mig
  • Jag införskaffade världens snyggaste Räfven T-shirt
  • Johan fick ta emot sin pirat-tavla, och han blev glad och överaskad!
  • Johan och Pelle föreslog att jag kunde hålla utställning i samband med deras 11,5års-jubileeum. yes, yes, Yes, YES, YES!!! Jag hoppas att de andra TRiX-arna också är med på idén... Det skulle vara så roligt! ^_^



Det känns en aning konstigt att "känna" Loke. Jag gör ju inte det, egentligen, jag råkar bara tillhöra den skara människor som han kan namnet på av en eller annan anledning. Det blir en kram och en hälsning, sedan finns det liksom inget mer att säga eller göra, för vi känner inte varandra XD

Det förekom vissa kommunikationsproblem igår, kände jag, när det kom till att överlämna tavlan Oo
Jag: "Är ni kvar hela kvällen? Angående tavlan..."
Pelle: "Jadå, det behöver inte brådska"
Jag: "Bra, då kan vi ta det senare"
Pelle: "Fast du kanske inte vill släpa runt på den?"
Jag: "Det är inte så farligt..."
Pelle: "Du kanske kunde ställa undan den här bakom... fast någon kanske ser den och snor den" *nickar mot logerna*
Jag: "Det skulle jag kunna göra, den är ändå inslagen"
Pelle: "Bra!" *börjar gå mot logerna, jag följer tveksamt efter*
Jag: "Här har du, då" *räcker fram påsen*
Pelle: "Men ska du inte se när Johan öppnar den?"
Jag: "Va? Jo? Ska vi göra det nu?"
Johan, sticker ut huvudet från logen: "Vadå? Va?"
Pelle: "Häng med här"
Jag: "Så vi tar det nu? Vänta, Jennifer ska ju vara med!"


Reaktioner
Postat av: matilda

vilket minne du har som kommer ihåg en hel konveration! haha



men du gör fina tavlor måste jag säga

2008-11-12 @ 15:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0