Oj oj oj...

Tänk så snett det kan gå...

I fredags, den 6:e, skulle en kompis till mig fira sin 20-årsdag. Det skulle bli utgång med mat någonstans, sedan kunde den som ville följa med ut på en efterfest hos nån snubbe hon kände... litegran. Min plan var att komma hem ganska tidigt, för att hinna träffa min familj som skulle åka till fjällen 05:00 på lördagsmorgonen. Den planen gick om intet...

Vi hamnade först på Henriksberg, där vi åt och drack, vilket var väldigt trevligt. Jag och Amanda var inte så pigga på att sticka till efterfest med tequila ute i Backa, men det slutade med att vi följde med resten av gänget iallafall. Och där blev det tequila i sådana mängder att jag fyllt min kvot för resten av livet... den var inte hög till att börja med, men ändå :P
Annars är jag den som tål alkohol bäst, och som hjälper folk hem, och som vet när det är dags att börja dricka vatten... Men de där tequilisarna visste var dom satt, och de slog till på en och samma gång! Total blackout för resten av kvällen, jag minns inget efter det...
Så vaknade jag klockan 9 på lördagsmorgonen, i min säng, endast iklädd trosor och undrade hur i helvete jag hamnat där. Ett kort flashminne av att jag hängde mellan axlarna på Tor och Amanda blixtrade förbi. Så för att få klarhet i saken ringde jag mina föräldrar, och Tor.

Detta är vad jag fått återberättat:

Eftersom jag var så sjukt full på festen, och ramlade runt, bestämde sig Tor att ta med mig hem snällt nog. Jag ramlade runt som en galning i hallen, och föll huvudstupa baklänges och drämde huvudet i en garderob så det small. Tillslut kom vi iväg. På bussen spydde jag på golvet. Tor ledde mig ända fram till min dörr, sedan promenerade han hem till sitt. Min pappa vaknade av skrammel i hallen, kom upp, och fann mig avklädd till trosorna liggande på golvet. Han hjälpte mig upp till mitt rum.
Dagen därpå upptäckte jag att min mobil var borta, och efter mycket oro och en väldig massa onödiga samtal till min mobil plus snubben som höll i festen, fick jag äntligen hämta tillbaka den hos honom. Jag passade också på att lämna mobilhörlurar, samt en tröja som Tor plockat med sig i tron att det var mitt.

Så full tänker jag aldrig bli igen, och tequila är inte min vän :P



Så nu är familjen borta i fjällen, och jag min stackare är inte med. Imorgon, eller snarare om några timmar, ska jag jobba. Men så har man ju vänt på dygnet, därför kan jag inte sova ännu. Klockan är snart 01:00, och jag ska upp innan 06:00. Blir spännande, men det går nog :P Kommer ha tillgång till kaffe på jobbet imorn iallafall. Jobbar 07:00-16:00, sedan ett kortare pass på onsdag. Sedan ledig tills jag blir inkallad ^^

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0