Efterspel

Jag trodde att jag hade fått öroninflammation när jag var på Kongahälla medeltidsdagar. Hade lock för örat, som värkte en del, och mådde allmänt urkasst. Men det visade sig vara något annat O_o
Eftersom jag inte blev bättre så besökte jag vårdcentralen. Fick prata med en trevlig, lustig liten läkare som lyssnade på min redogörelse av symtom. Jag fick ta ett blodprov, vänta fem minuter, och sedan höra svaret:

Provet skulle avgöra om jag hade en virus eller bakterieinfektion. Är det virus kan man inget göra, är det bakterier får man antibiotika. Normalt värde, om man inte har bakterieinfektion, är 8. Har man en infektion ligger den på över 15. Jag hade 65 i värde, alltså en riktigt ordentlig infektion! Så antibiotika till mig, så blev jag frisk lagom till medeltidsveckan.. där kan man inte vara sjuk :)

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0