Pirat?

Jag har vid X antal tillfällen blivit kallad för pirat av helt främmande människor. Vad i he-?

Första gången det hände blev jag verkligen förvirrad... Jag var på ICA MAXI, nån vinterkväll, med skärmmössa, dunkappa, stor stickad halsduk... vinterklädd med andra ord. Bäst jag går där, passerar jag en unge på 4-5 år, som genast utbrister: "Titta där, pappa, en pirat!!"
Huh?
Pirat, vardå? Jag är en liten tjej på 155 cm i vinterkläder, hur stämmer det in på definitionen av en pirat?
Okay, jag erkänner, jag hade eye-liner som alltid... Men hur lyckas en 4-åring koppla mig samman med Jack Sparrow? O_o
Och varför är pirater numera synonymt med eye-liner? *suck*

Och nu hände det även igår, jag får börja hålla räkningen... X antal ungar, plus snubben från igår.
För att förtydliga: igår hade jag på mig en rosa-röd-randig skjorta med snörning, en knäppväst, en tjock stickad tröja, lång svart kjol, min skärmmössa... Bäst jag passerar en grupp killar säger någon av dem: "Oooh, en pirat!"

Visst, jag är smickrad, men jag kan för mitt liv inte förstå det O.o

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0