Äventyr

Oj oj oj, imorgon bär det av mot Västerås... igen! Den här gången är det lajvkonvent, Prolog. Massa roliga föreläsningar, workshops, och minilajv. Huruvida jag själv kommer delta på något av dessa lajv är lite osäkert, eftersom jag är så ovan vid det :P Men kul ska det bli!!

Nu sitter jag hemma, i mörka natten, och dricker öl... Varför undrar ni? Detta är en mycket speciell öl. Jag fick den förra helgen, då jag också var i Västerås, och fick sjunga med trubaduren Loke en andra gång! Och för detta fick jag inte mindre än 34 spänn och två öl :D
Detta p.g.a att Loke poängterade att jag minsann inte fick betalt för att sjunga, till skillnad från honom. Men detta åtgärdade snabbt ett par kamrater, och gav mig en hatt full med mynt och en öl. Sedan kom Trix-Erik störtande med ännu en öl, och just denna förblev odrucken på kvällen. Den låg bortglömd i  en plastkasse under resten av helgen... men nu var det dags för den att försvinna! Att fira att imorgon får jag återvända till denna vackra, fina stad :)


Ett stort minus är dock att jag fått någon slags inflammation i högra ögat/tårkanalen. Själva ögat är det inga problem med, men ögonlocket under är rött och svullet.. ser ut som en blåtira, folk kommer tro att jag blivit misshandlad :P
Jag vet inte vad det kommer sig av... Jag har haft vagel i ögat tidigare, men detta verkar vara något annat. Det känns inte så akut iallafall, så jag väntar och ser om det blir värre.. då för jag väl besöka vårdcentralen >.<


Men allt löser sig! Jag är glad ändå, och hoppas alla andra därute också känner lite glädje! :)

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0