Loke, Vallby Friluftsmuséeumm, MAMATUCATRiX, m.m.

Eftersom jag gått upp så satans tidigt har jag massa tid över... eller nåt... så jag passar på att lägga upp ännu fler bilder, och berättar om helgen som varit :)
Jag besökte Västerås, igen, ihop med mina vapendragare - Marielle och Jennifer. Den här gången för att se trubaduren Loke och hans vän/partner(?) Olivia Bergdahl som är estradpoet ^^ På lördagsförmiddagen skulle vi till Vallby Friluftsmuseum, på Vinterfest, och på lördagkvällen skulle det bli föreställning med Trix, ihop med tjejgruppen Mamatucada, från Polen, som spelar trummor.

På vägen dit, den långa bussresan, upptäckte Marielle att hennes flaska gått på diet och blivit smal

Detta är bilden jag gjorde för att illustrera vad som kunde hända under kvällen... Loke och Trixarnas logga ^^

Haha, och för andra gången fick jag sjunga duett med Loke.
Dialog mellan älskande, del x, heter sången... var inte uppsjungen eller beredd, så det gick kanske inte så bra som det kunde gått. Men folk gillade det, och jag fick 34 spänn och två öl för det! ^^

Så på lördagförmiddagen besökte vi Vallby friluftsmuseum. Trixarna och Mamatucada underhöll folket där

Det är lätt att kidnappa barn när man går på styltor

Söta, men läskiga med det vita sminket Oo

Jag inhandlade ett par grymt snygga örhängen i silver :)

Jennifer var tvungen att jobba på kvällen, så hon fick lämna oss på dagen... Det var ingen glad åt

Vi tröstade oss med en liten fika

Så framåt kvällen blev det väntan på att få komma in på Glödgan. Vi förfestade i en bil, men i brist på plats så satt jag och Marielle i bakluckan. Där skålade vi med vår energidryck, och låg lågt när vi blev tvugna att köra en vända.

Föreställningen var skitgrym... Eld, trummor, sång, vad mer kan man önska?

Sedan blev det lite privat uppvisning med eldblåsning av Fiffel och Johan :)

Jag öppnade en massage- och hårpillsstation! Här är det Erik som avnjuter hårpillsmassage-grejen :)

Marielle bestämde sig för att fota lite smygreklam medan jag hårpillade Martin

Fiffel gör också skamlös reklam!

Johan också, fast kanske inte lika entusiastiskt :P

Framåt natten hade en del polsk vodka och öl slunkit ner, detta visade sig särskilt hos Pelle och Gustav. Gustav hade inte många minnen av den här händelsen, han minns mest bara glasflaskan som han sög av... Pelle buttfuckade den stackars gummikycklingen med det oroväckande verktyget...

Sedan ville Pelle prompt hångla upp stackars Martin... Det blev en lång kamp, Martin hade tur som var nykter :P

Så var det den spännande bilvägen hem till Martin... hans bil var fullproppad med skidutrustning, och verktyg för att bygga egna skidor. Så två säten var fällda, vilket lämnade plats för två passagerare. Vi lät oss inte stoppas av detta. Martin körde, Klinga satt fram med sin hund Baloo i knäet. Matilda satt där bak, med Marielle snett över knäet. Jag satt skidsakerna, ovanpå det fällda sätet med fötterna i bakluckan, medan Pelle satt i ett hörn av bakluckan. Success!

Hemfärd... vi ville inte lämna snön!

Oj oj, nu har jag plötsligt bråttom istället! Dags att återvända till snön igen! Vi hörs!

Reaktioner
Postat av: Steff

Jättefin bild, Kotte! Den med Loke- och Trix-loggan! Det var fint med grön text till också (tyckte jag, såklart, hohoo).



Haha, vad hände med Fanta-flaskan? Dagens vikthysteri har tydligen nått läskindustrin...



Fortsätt skriv här - den enda blogg jag följer regelbundet! Och det är grymma bilder!!

2009-03-04 @ 18:01:48
Postat av: Kotte

Wow, I feel honoured ^^ Jag ska se till att fortsätta skriva, det känns mer värt när man vet att någon läser ;D



Fanta-flaskan blev fylld med varm choklad, så den drog ihop sig och återhämtade sig aldrig O_o Marielle har bevarat den X)

2009-03-05 @ 16:21:24
Postat av: Vickan

Wooow! :D Det ser ut som att du haft det bra motsatt till fantaflaskan. Underbart att se bilderna! Blev glad i hela kroppen

2009-03-10 @ 19:24:34
URL: http://vickipalmgren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0