Pluggeliplugg

Så har vi två dagars hemmaplugg... Igår blev inget sådant gjort, då jag istället tog tillfället i akt och besökte kusinen i Eskilstuna. Hon har nyss fött barn, och jag har längtat efter att få skåda det lilla underverket. Jag kom med presenter och bjöds på lunch, fika och massa babygos. Min faster tittade också förbi, tillsammans med myshunden Ville.

När jag kom hem framåt kvällen hörde Jeanette, en kompis, av sig och undrade om jag ville gå på bio. Tack gärna! Hon hade gratisbiljetter till The King's Speech. Ofantligt bra film! Se den om du har chansen!! Hoppas verkligen Colin får vinna Oscar denna gången, det är han värd (fast jag har förstås inte kollat inte konkurrensen han har i år). Så tack Jeanette för trevligt biobesök ^^


Idag blir det mer pluggande av... på ett eller annat sätt. Jag har börjat skriva på vår hemtenta, fast det är förstås mest bara lösa tankar och ett enkelt utkast, men det är en början! Jag vet några ämnen jag vill diskutera, men måste också hitta exempel ur kurslitteraturen att utgå ifrån. Inte alls så lätt, men det ska gå.
Just nu försöker jag bestämma när jag ska göra vad. Har diskat, skrivit en smula tenta, men inte så mycket mer... Borde äta något, särskilt om jag tänkt gå på IT-introduktionen i skolan om en stund? Eller ska man ta det nästa vecka? Och ikväll ska jag tvätta, men det är också en lägenhetsvisning... men samma lägenhet har visning på söndag? Fåniga små val och kval! Skönt att man inte har större problem :P

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0