Wellington!

Jag stannade hos Louise tre nätter, och åkte sen tidigt på onsdagmorgon mot Wellington. Elva timmar med buss var inte så farligt, trots att den inte hade toalett ombord och jag lider av kvinnliga besvär.
Så igårkväll anlände jag till Wellington, Nya Zeelands huvudstad, och har spenderat natten på Downtown Backpackers. Snart ska jag ut på stan och se mig omkring. Det är så många känslor just nu... Dels är jag trött, dels känner jag mig ensam. Men jag är också så lycklig, detta är Sagan om Ringen-filmernas födelsestad. Och det syns redan innan jag kommit ut på stan. Trapphuset på vandrarhemmet är fullt av planscher och reklam, finns massa guidade turer man kan ta till olika inspelningsplatser. Det är lockande, men jag vet inte om det är värt det... Det finns inte så mycket kvar, och vissa platser är säkert avstängda inför inspelningen av Bilbo. Jag ska kika på det, och se om det finns någon prisvärd.

Jaja, har det bra i alla fall. Ska använda upp internettiden och sen ge mig ut och äta något. Lev väl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0